Català / Français  ·  TEL. Tel. +376 741 025 · EMAIL ensprof@educand.ad
Català / Français  · 

Estudis

BP de Tècnic Sociocomunitari TSOCO


 1. Definició del títol

El titular del batxillerat professional (BP) del Tècnic de suport sociocomunitari és un professional que pot formar part d'equips tècnics d'atenció social; d'atenció a la infància, l'adolescència i la joventut; d'atenció a persones amb discapacitat i dependència, o d'atenció a la gent gran, donant suport. La seva competència general és col·laborar per a mantenir i millorar la qualitat de vida i aconseguir el benestar individual i social de les persones usuàries.

El titular del batxillerat professional de tècnic sociocomunitari certifica un nivell de competències de nivell 4 del Marc andorrà de qualificacions, que permet evolucionar cap a un nivell de qualificació d'igual nivell o superior per a la seva progressió professional.

 

Decret 49/2024, del 7-2-2024, de publicació del Programa del batxillerat professional en tècnic de suport sociocomunitari

Perfil professional TSOCO 

 

2. Camp d'activitats

El tècnic de suport sociocomunitari acompanya en les activitats de la vida quotidiana, de suport domèstic i de suport a l'autonomia, contribueix al manteniment del vincle social i ajuda al desenvolupament d'infants, joves, persones grans, persones vulnerables o persones amb discapacitats.

Treballa coordinadament amb professionals dels sectors sanitari, social i/o educatiu (metges, infermers, psicòlegs, psicopedagogs, treballadors socials, educadors socials, mestres, etc.), sense reemplaçar-los.

Els principals àmbits en què pot desenvolupar la seva activitat són:

  • Àmbit social
    • Servei d'atenció domiciliari (a la llar de la persona i/o família).
    • Servei d'habitatges tutelats o centres especialitzats de joves.
    • Servei de llar residencial.
    • Servei de residència assistida.
    • Servei de casal de gent gran.
    • Servei de dia per a persones grans en situació de dependència, persones amb discapacitat greu i persones amb problemes de salut mental.
    • Servei ocupacional per a persones amb discapacitat o amb problemes de salut mental greus.
    • Servei de club social per a persones que per causa d'un trastorn mental tenen dificultats d'inserció social i comunitària.
    • Servei d'infància i d'adolescència amb dificultats o en situació de risc.
    • Servei de temps lliure específic per als infants, adolescents i adults amb necessitats específiques derivades d'una discapacitat greu o d'una dependència.
    • Servei d'acollida d'infants i adolescents.
    • Servei d'atenció precoç del retard en el desenvolupament o discapacitat (Impuls).
  • Àmbit educatiu
    • Centres d'educació infantil de 0-3 anys (guarderies infantils, escoles bressol).
    • Servei de lleure (centres d'activitats extraescolars, casals infantils).
    • Serveis escolars (patis i menjadors)
    • Suport especialitzat a alumnes amb discapacitat en els centres educatius (Progrés).

Tenint en compte el Reglament regulador de la Classificació nacional d'ocupacions d'Andorra, que estableix la classificació professional de les ocupacions, el titular del BP de tècnic sociocomunitari pot exercir la seva professió com a:

  • 5121001 Cuidador de nens
  • 5121003 Cuidador en llar d'infants
    • Personal educatiu responsable de guarderies infantils
    • Monitors d'atenció a la infància en situació de risc
    • Monitors/auxiliars de centres especialitzats de joves en risc
    • Monitor per a espais de lleure (ludoteca, patis i menjadors escolars)
  • 5113002 Assistent domiciliari
  • 5129003 Cuidador de minusvàlids físics, psíquics i sensorials
    • Cuidador/animador de gent gran
    • Cuidador/animador de persones amb dependència
    • Cuidador/animador/assistent de persones amb discapacitat
    • Auxiliar sociocomunitari

 

3. Funcions i tasques professionals

Els titulars del BP de tècnic de suport sociocomunitari realitzen les següents funcions:

  1. Promoure l'autonomia i la independència de les persones usuàries per afrontar les activitats bàsiques de la vida diària.
  2. Promoure l'autonomia personal de les persones usuàries perquè visquin de manera independent.
  3. Promoure el desenvolupament cognitiu, físic i socioemocional per al benestar personal i social de les persones usuàries.
  4. Facilitar la inclusió i la participació activa en la comunitat de la persona usuària.

 


Arxius: