1. Definició del títol
El titular del DPI "Operador informàtic/Assistent d'atenció a l'usuari en TIC” és un professional la funció del qual consisteix a monitorar i gestionar les alertes i incidències del sistema informàtic, atendre consultes informàtiques bàsiques de l'usuari, així com dur a terme operacions bàsiques d'instal·lació, configuració i manteniment dels programaris i els serveis disponibles dels dispositius tecnològics i xarxes locals.
És un perfil professional habitual en les organitzacions que han de donar suport operatiu al sistema informàtic de manera ininterrompuda i requereixen de seguiment o monitoratge, així com a organitzacions que requereixen de perfils bàsics de suport a l'atenció a l'usuari i/o al departament de Tecnologia de la informació i la comunicació (TIC).
El titular del DPI "Operador informàtic/Assistent d'atenció a l'usuari en TIC” certifica un nivell de competències de nivell 2 al Marc Andorra de Qualificacions i CINE-2.5.3 (Classificació internacional normalitzada de l'educació), que permet evolucionar cap a un nivell de qualificació d'igual nivell o superior per a la seva progressió professional.
2. Camp d'activitats
En qualitat d'Operador informàtic/Assistent d'atenció a l'usuari en TIC, desenvolupa la seva activitat professional en empreses o organitzacions públiques o privades de qualsevol sector, que disposin de sistemes informàtics i/o equipament microinformàtic per a la seva gestió i/o activitat econòmica, en Centres d'Atenció a l'Usuari i/o Departaments de Sistemes d'Informació.
Tenint en compte el Reglament regulador de la Classificació nacional d'ocupacions d'Andorra estableix la classificació professional de les Ocupacions a Andorra, la titulació es pot relacionar amb l'ocupació:
Altres denominacions de les ocupacions a la que es refereix aquest perfil professional són:
3. Funcions i tasques professionals
Els titulars del DPI "Operador informàtic/Assistent d'atenció a l'usuari en TIC” realitzen les funcions següents: