Català / Français  ·  TEL. Tel. +376 741 025 · EMAIL ensprof@educand.ad
Català / Français  · 

Estudis

BP de tècnic de suport a la gestió administrativa TSGA


 1. Definició del títol

 

El titular del batxillerat professional (BP) tècnic de suport a la gestió administrativa és un professional que realitza activitats de suport administratiu en les diferents àrees empresarials, es a dir, administració, comptable, financer, comercial, d'atenció al client intern o extern, així com a la resta de les àrees de l'organització,  aplicant els protocols i procediments establerts i actuant segons la normativa establerta.

La seva competència general és col·laborar en la gestió administrativa en l'àrea d'administració, recursos humans, comptabilitat o financera, de qualsevol empresa, tant pública com privada, sota supervisió,  realitzant activitats administratives de compravenda, tresoreria, comptabilitat i de gestió de recursos humans,  mitjançant les eines i suports informàtics necessaris. 

El titular del batxillerat professional de tècnic de suport a la gestió administrativa certifica un nivell de competències de nivell 4 del Marc andorrà de qualificacions, que permet evolucionar cap a un nivell de qualificació d'igual nivell o superior per a la seva progressió professional. 

 

Decret 46/2024, del 7-2-2024, de publicació del Programa del batxillerat professional en tècnic de suport a la gestió administrativa.

 

Perfil professional TSGA 

 

2. Camp d'activitats

El tècnic de suport a la gestió administrativa exerceix la seva activitat en qualsevol departament de l'organització, sent més habitual en els departaments d'administració, comptabilitat i finances, comercial, recursos humans, de qualsevol empresa, tant pública com privada.

Els principals àmbits en què pot desenvolupar la seva activitat són:

  • administracions públiques i parapúbliques
  • empreses privades (de qualsevol sector productiu, mida i forma jurídica)
  • associacions, fundacions i entitats del tercer sector

Tenint en compte el Reglament regulador de la Classificació nacional d'ocupacions d'Andorra, que estableix la classificació professional de les ocupacions, el titular del BP pot exercir la seva professió com a:

  • 4300 Auxiliars administratius sense tasques d'atenció al públic no classificats en altres apartats
  • 4400 Auxiliars administratius amb tasques d'atenció al públic no classificats en altres apartats
  • 4510   Empleats d'informació i recepcionistes d'oficina
  • 4523   Telefonistes

Altres denominacions de les ocupacions  a la que es refereix aquest perfil professional son:

  • Auxiliar Administratiu/va de comptabilitat i finances
  • Auxiliar administratiu/va de tresoreria /mitjans de pagament 
  • Auxiliar Administratiu/va de recursos humans
  • Auxiliar Administratiu/va comercial
  • Auxiliar Administratiu/va d'atenció al client
  • Recepcionista
  • Empleat administratiu
  • Secretari 

3. Funcions i tasques professionals

Els titulars del BP Tècnic de suport a la gestió administrativa realitza les següent funcions

  1. Dur a terme les gestions administratives del procés comercial
  2. Dur a terme les gestions administratives de comptabilitat i finances
  3. Col·laborar en la gestió administrativa dels recursos humans
  4. Col·laborar en la gestió de la informació i la organització de la documentació de l'organització