El passat dijous 17 de desembre va tenir lloc la Final de la cinquena edició del projecte Tàndem, en el què va guanyar el grup tutoritzat per l’Àlex fraga i format
per Ana Sofia Carreira, Jonay Alonso, Gonzalo Horvath, Abderrahman Ferre, Joao Alves, Nil Bové, Luca Macioca i Jan Frases.
El projecte del grup guanyador participava al repte de com reduir la petjada ecològica de l’estació d’esquí de Vallnord i ha aconseguit convèncer al jurat amb una sèrie de propostes de millora basada en quatre grans eixos estratègics:
La cinquena edició de Tàndem ja està conclosa. Què ens depararan les properes edicions de Tàndem? Caldrà esperar un any per saber-ho però segur que ens portarà projectes nous innovadors i engrescadors.
Ara més que mai agraïm l'ambientació amb esperit nadalenc que ens heu facilitat. Gràcies a l'equip d'animació per fer-lo possible!
Des de Govern s’ha iniciat un projecte que consisteix a efectuar setmanalment una prova de detecció de la presència d’infecció per SARS-CoV-2 a tot el col·lectiu d’educació.
La primera fase, que s’ha iniciat el dilluns 30 de novembre al Centre de Formació Professional, es farà mitjançant un test ràpid d’antigen amb presa de mostra nasal.
En una segona fase, en el moment en què es disposi de proves amb saliva, es durà a terme un cribratge per tal de mantenir la màxima seguretat sanitària i inimitzar el risc de contagi de tots els estudiants i personal del Centre.
Com cada any, Des del Centre de Formació Professional es col·labora amb la campanya de recollida d'aliments que organitza la Creu Roja fins al 10 de desembre.
Els alumnes de SASO 1 seran els encarregats d'organitzar la recollida dels diferents productes de primera necessitat, productes alimentaris, d'higiene personal i de neteja de la llar, indicant a cada Classe quin tipus de productes podran donar, de forma que la recollida de productes sigui variada.
Els alumnes de primer de Microinformàtica i Xarxes han col·laborat amb l'ADTE (l'Àrea de Desenvolupament Tecnològic Educatiu) en la possada a punt de les iPads que des de l'ADTE posan a disposició de les famílies amb menys recursos. Aquesta acció s'enmarca en el programa engegat pel ministeri per a garantir que tot l'alumnat escolaritzat a Andorra tingui un dispositiu electrònic, i així poder-se connectar telemàticament en cas de confinament.
La funció dels alumnes de Microinformàtica i Xarxes ha estat configurar correctament el dispositiu, revisar que porten tot el software necessari i instal·lar les aplicacions que calguin, i comprovar el seu correcte funcionament.
Professors del Centre de Formació Professional participen en la campanya promoguda per la UNESCO #LearningNeverStops
Aquest projecte de col·laboració solidaria amb la Creu Roja té com a objectiu prendre una primera toma de contacte amb la gent gran. Els alumnes de primer de la branca sociosanitària fan una setmana d'estades formatives. S'encarregan de realitzar una enquesta per al servei de l'assistència a domicili (TAD) així com comprovar el funcionament de l'equipament. La valoració de l'experiència va ser molt positiva tant per la part del responsable de la Creu Roja com per la part dels alumnes, que alguns d'ells ja han tornat al centre.
Els alumnes de primer de Activitats Fisico Esportives i de Batxillerat Sosiosanitàri van participar en la celebració de la jornada lúdico espprtiva Anna María JANÈ, patrona de l'escola JANÈ. Van organitzar diversos tallers per animar el dia als més petits: des de maquillatge de cares fins activitats de coneixença i jocs de cohesió grupal com el que veiem a la imatge. La experiència va ser molt positiva per a tots i el any que ve esperen que puguin tornar a celebrar aquest dia tan especial.
És estudiant del MIT -Masatchussets Institute of Technology-, té 21 anys i ve de Cleveland. Patrick Ryan va pisar terres andorranes el 8 de gener per, segons el propi estudiant, "viure una experiència diferent". Es quedarà quatre setmanes, en els quals impartirà classe i farà suport com a professor tècnic als alumnes de Batxillerat i de segon del DEP de Microinformàtica en la seva llengua vehicular, l'anglès.